Mudanya Şükrü Çavuş- Sait Eroğlu İlköğretim Okulu 3- C Sınıfı Öğrencisi Müge Yeniada’nın Go Hakkındaki Görüşleri

Merhaba,

Ben Müge Yeniada. Mudanya’da Şükrü Çavuş-Sait Eroğlu İ.Ö.O. da 3. sınıf öğrencisiyim. Go’ya sınıf arkadaşlarımdan Erdem’in velisi Haldun Amca’nın bize ücretsiz olarak kurs verme teklifi ile başladım. Bu oyuna merak sardım, birkaç arkadaşım ile oyunu öğrenmeye başladık. İlk 9x9 ile başlamışken, öğrendikçe 13x13 e geçtik. Problem kitapları aldık. Yeni tahtalar aldık. Sonra Mudanya Go Kulübünü bulduk. Başkan Müge Yeniada, yardımcı Erdem Oymak, sekreter Sena Dikici, sayman Oğuzhan Bıçakçıoğlu oldu. İsimlerimizin yazılı olduğu t-shirtler hazırlattık. Okulumuzun kütüphanesinde düzenli toplanarak oyunumuzu geliştirdik. Goya başlayalı 2 seneye yakın zaman oldu. Birçok turnuvalara gittik. yaşça büyüklerimizle oynadık, bazen yendik bazen de yenildik. Ama biz bu oyunu eğlence için oynadık. Hatta Japonya’dan en ünlü go ustalarından biri bile bize seminere geldi. Çok ama çok keyifliydi. Haldun Amca ona kulübümüzün t-shirtünü hediye etti.

İyi ki bu oyunu öğrenmişim. Boş zamanlarımızda da go oynuyoruz. Mutluyum, duygularımı taşlarda yaşıyorum. Sevinince keyifle oynuyorum, üzülünce taşlar benim arkadaşım oluyor.

İşte ben go ile böyle tanıştım. Çok sevdim.Ama asla kendi aramızdaki oyunlarda arkadaşlarımı rakip olarak görmedim. Go günlük yaşamımda da beni eğlendirdi. Zaman zaman güzel hatıralar yaşadım, kimi zamanlarda da üzüldüm.

Hayalimdeki şey, büyüyünce go adına bir şirket kurmak. İnşallah başka illerde düzenlenen seminerlere katılırız ve farklı rakiplerimiz olur.

Ben goyu yeri geldiğinde eğlence yeri geldiğinde ciddiyet olarak bildim. Go diğer oyunlara hiç benzemiyor ve ben goyu çok seviyorum. Benim kalbimde Gonun ayrı bir yeri var. Go ayrıca bir zeka oyunudur. Bu oyun eğer beyin iyi kullanılırsa kazanılır. Bizim zekamızın gelişimine yardımcı oluyor. Bize çok şey kazandırdı. Çok mutluyum!

Müge Yeniada